rullerex Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 Felmeddelande: Det går inte att formatera Systempartitionen på den här disken. Har två partitioner på disken C & D i min AmiloXI 1526, har formaterat om D partitionen och installerat Vista Ultimate på denna allt ok. Men på C har jag rester av Xp Media (som jag endast har en Recovery CD, samt Driver & Utilities till) och en uppgradering av Vista Ultimate samt old filer har som tar plats. Hur får jag bort allt detta på C partitionen, vill helst ha bort gamla Xp Media helt från datorn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rullerex Posted February 1, 2008 Author Share Posted February 1, 2008 Lösningen blev att Recovery CD för Windows Media Center ver. 2005 (eng?) löste problemet. Rensade bort allt gammalt och nu är det bara att köra en uppgradering med Vista på C-disken igen. Istället rensar jag bort Vista installationen på D partitionen, för denna gick att formatera utan problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts