Gå till innehåll

Stänga ned aktiva processer som inte behövs


Carl-Michael

Recommended Posts

Hej

Jag har ett spel som laggar Company of heros som kräver 2,0 mhz och datorn är på 1,8. Som jag förstår så kan man stänga ned aktiva processer som inte behövs, via aktivitetshanteraren. Därför undrar jag om någon kan tala om för mig vilka processer som datorn behöver och som jag inte ska stänga ned?

Tack på förhand från C-M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte att märka någon förbättring av att stänga av Tjänster (processer) eftersom de oftast ligger overksamma.

Den vanligaste orsaken till lagg är ju grafikkortet. Du får nog antingen skaffa en bättre PC eller ändra i spelets options så du kör med minimala effekter (Low) och upplösning.

En annan orsak är dåligt med ledigt minne. Detta ser du om disklampan blinkar konstant under spelandet.

Öppna Aktivitetshanterarens flik Prestanda och se hur många procent% CPU-användning du har när inga

program eller spel körs. Det skall ligga på mellan 1%-4%. Är det mer så öppna fliken Processer och sortera kollumnen CPU (klicka på ordet CPU tills de aktiva processerna visas upptill). Där ser du vilka processer som

kan störa ditt spelande ("Systemets vänteprocess" visar hur mycket som inte används av någon process).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...