Gå till innehåll

Trådlöst nätvärksproblem i XP


Recommended Posts

Har nyligen byggt ihop en ny dator. De har trådlöst nätvärkskort.

När jag sedan letar efter mitt nätvärk så hittar den inte det. Har 3 andra datorer som hittar det hela tiden. Dock hittar den nätvärket om routern är ca 1m bort. Men inte alltid. Något tips på hur jag kan få den att alltid hitta nätvärket?

Sedan så har jag testat att ha nätvärkskabel anslutet till moderkortet med det är problem med det också.

Jag får in anslutning men då och då kopplas den ner och upp och i loggboken hittar jag detta:

TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

The browser has forced an election on network DeviceNetBT_Tcpip_{88408D8C-CD6B-47AA-89B9-C4733FCA4F0C} because a master browser was stopped.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

The description for Event ID ( 194 ) in Source ( AtcL001 ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event:; DEVICE{ED288D86-C7E4-437E-8319-1F27895C204A}.

Och såklart loggar för upp och ner koppling. Men tar inte med dem. Någon som vet hur jag kan fixa detta?

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...