Gå till innehåll

Bifogade bilder lagras i "Skrivbordsunderlägg" samt i "Clipart"


pallevalla

Recommended Posts

Hej

Försöker hjälpa min dotter som har problem med de bilder som jag sänder via e-mail.

Hon lagrar bilagda filer med Spara som/Mina bilder/ osv.

Trots detta dyker alla dessa bilder upp i menyn "Skrivbordsunderlägg" och i "Clipart-galleriet"

Samma problem finns kvar trots byte av dator och ett helt nyinstallerat XP, sedan 4 veckor.

Hälsn/Paul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att dom kommer upp i listan när du ska byta skrivbordsbild?

Ja vet bara ett sätt. Du måste flytta alla bilder. Lägg dom i en tillfällig mapp på C: eller till en cd/dvd. Då ska dom försvinna från listan.

Ett tipps. Spara alla wallpaper i mappen C:WINDOWSWebWallpaper eller fixa en egen mapp nånstans i datorn. Bläddra aldrig till mina bilder när du byter bakgrund.

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard wallpaprerna finns i C:WINDOWSWebWallpaper

Den bilden som visas just nu finns i C:Documents and SettingsDitt kontoNamnLokala inställningarApplication DataMicrosoft  Men de behöver du inte bry dig om. Bara lite onördig fakta.  :D

Alltså gör så här. Flytta alla bilder i "mina bilder". Då ska dom va borta från listan och då kan du flytta tillbaks bilderna till "mina bilder" Så bläddrar man aldrig dit nån mer gång när man ska byta wallpaper.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...