Grooge Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Någon som kan tipsa om program som talar om vad det är som laddar ner på datorn. Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bamse Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 En enkel regel: om du inte vet, låt bli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnen Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 DU Meter 4.0 så kan man se till en viss del va som händer i Open TCP Connections, gratis i 30dar sen kostar det :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 ;D en brandvägg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted February 8, 2008 Author Share Posted February 8, 2008 Vet inte om jag kanske uttryckt mig oklart, jag laddar alltså ner 1Mbit enligt aktivitetshanteraren, men jag har inte utfört någon aktivitet som har med nedladdning att göra. Och samtidigt tack för ett konstruktivt svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted February 8, 2008 Author Share Posted February 8, 2008 wax du han komma imellan ett leende är alltid välkommet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Vad vore livet utan ett litet leende mellan PC-problemen Med ett så konstant flöde så borde du få någon liten aktivitet bland processerna... Kan du ha en Windows Update nedladdning i bakgrunden ? eller kan det vara Mediaplayer som uppdaterar låtbeskrivningarna ? Om du bara har inkommande trafik så handlar det ju inte om hackare... de hämtar ju mer än de stoppar in. EDIT: Du har ju Vistas inbygda Kontrollpanelen - Prestanda... - Avancerade verktyg - Öppna Tillförlitlighet... - Nätverks-monitorering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Om du bara har inkommande trafik så handlar det ju inte om hackare...de hämtar ju mer än de stoppar in. Njau det beror i vilket skede man är.... TCP view är annars också bra för att se vart man är uppkopplad. http://technet.microsoft.com/en-us/sysinte...s/bb897437.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted February 8, 2008 Author Share Posted February 8, 2008 Tackar för dom två senaste program förslagen. Kom ungdj ;D med krav på mat därav dröjesmålet, PrvSE.exe var ute på nätet vad och varför har jag ingen aning om när den sessionen var klar fick utforskaren hjärnsläpp och det var bara att starta om datorn och sen dess rullar allt igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted February 8, 2008 Author Share Posted February 8, 2008 Lyckades klanta till det ordentligt namnet skulle varit wmiprvse.exe inte prvse.exe f`låt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts