Gå till innehåll

Få ljusare bild i VLC Media Player?


Magnus molin

Recommended Posts

Hej,

Jag använder VLC när jag tittar på film i datorn, men det är alldeles för mörkt för att se! Vet ni hur man kan göra för att få bilden (filmen) ljusare? jag har provat att öka brightness genom mitt grafikkort men det är fortfarande lika svart i filmen. Har ni något tips? kan inte riktigt hitta inställningen i VLC.

Mvh

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag ser det...

De låste väl dörren och slängde nyckeln efter att jag varit inne där...  :-[

Jag har provat det andra tipset med "Settings -> Extended GUI" ... eller som det heter i svensk version:

Inställningar - Utökat gränssnitt - bocka i Aktivera och börja justera...

Funkar perfekt. :)

Se till att inte köra fullskärmsläge när du markerar valet... menyn beskärs annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jag har en fråga om VLC också

Undrar om man kan spela upp .img filer så man kan välja vilken subtitle man skall ha om det är svenska eller danska eller norska .. för nu stannar den där men man kan inte klicka på något...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga om VLC också

Undrar om man kan spela upp .img filer så man kan välja vilken subtitle man skall ha om det är svenska eller danska eller norska .. för nu stannar den där men man kan inte klicka på något...

Jag har inte hittat detta val ännu...

Men jag använder normalt Windows Media Player och där fungerar det klockrent... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga om VLC också

Undrar om man kan spela upp .img filer så man kan välja vilken subtitle man skall ha om det är svenska eller danska eller norska .. för nu stannar den där men man kan inte klicka på något...

Undertext kan du välja i VLC´s meny... "Video / Undertextspår". Allt är inte "klickbart" i VLC, så om filmen "fastnar" i nåt läge, i intro´t, så beror det på att ett spår är slut och att spelaren behöver input för att gå vidare till nästa spår. Detta gör du också i menyn.... "Navigering / Titel"...eller möjligen "Kapitel" om du vill hoppa i filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...