Gå till innehåll

Microsoftspelen försvunna i Vista


candela

Recommended Posts

Hur återfinner man spel som t.ex Harpa etc i Windows Vista Home Premium?

En god vän frågade vart programmen tagit vägen. När han klickar på spel visas programmen

men när han klickar på något av dem så svarar datorn att den inte kan hitta programmet.

Har inte Vista sjäv. Tacksam för hjälp.

/candela

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Waxinator.

Jag känner mig litet främmande inför gränsnittet i Vista ???. Men med din hjälp kommer jag att hitta rätt. ;D

Min gode vän (86 år pigg herre) kommer att bli glad när vi får ordning på datorn.

Vet/tro du att vi kommer att överge "Program" för "Program files". Kan inte förstå varför vi har annan standard i Sverige.

Såg att Webbhallen rear Windows Vista Home Premium Retail för 1990 kr (är ca 1000-lappen lägre än andra)  ??? ???

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Waxinator,

blev lite lockad att köpa Vista Home Premium när priset nu dalat till 1890:- hos Siba och Computer City ???.

När jag läser Altairs omdömme http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=148248 (finns på Prisjakt) så blir jag starkt betänksam.  :-

Har testat Microsoft Windows Vista Upgrade Advisor och inte mött något som hindra att installera Vista på min dator. Men kommer att avvakta då det verkar som Home Premium verkar vara full av buggar.

Vad har du för åsikt/erfarenhet av Vista ;) Recentionerna här på forumet tycks ju blandade.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer denna tråden att spåra ur eftersom den numera blivit en Vista uppgraderings tråd... :-[

Jo, men sedan gav han betyget 7/10 och det är inte dåligt med tanke på hans långa utredning.

Men i ditt fall med din hårdvara skulle jag läsa följande artikel:

http://www.sweclockers.com/nyhet/7276-vist...ligt_efterspel/

Det är inte Vista Home Premium som är buggig utan hela Vista.

Man måste börja med att ladda ner alla uppdateringar och därtill alla extra icke automatiskt nedladdade

uppdateringar som finns. Därtill måste man jaga drivrutiner för annan äldre utrustning som inte stöds av Vista.

Det är inget för amatörer att hantera Vista ännu så länge. Service Pack 1 kommer snart efter drygt ett år

och även den innehåller fel och brister. Så för att komma till XP's stabilitet(?) så tar det sin tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...