andreas72 Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Hej! Jag har en Asus G1S som jag ville köra lite benchmarktester på och tänkte därför installera 3d Mark 03. När jag kör installationsprogrammet får jag emellertid felmeddelandet: An error (-5009 : 0x8002801d) has occured while running the setup. Varför får jag inte installera detta program? Jag antar att 3d Mark 03 är kompatibelt med Vista eftersom jag sett att de använt det i en del datortidningar för att testa prestanda på datorer med Vista. Kan tilläggas att programmet laddades ner från guru3d.com om det nu kan vara så att det har någon betydelse. Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Varför inte installera efterföljaren i stället ? 3DMARK06 fungerar bra i Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Kör 3DMark06 eller 3DMark Vantage som är avsett just för Vista Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreas72 Posted February 14, 2008 Author Share Posted February 14, 2008 Jovisst kan jag installera uppföljaren. Jag ville bara jämföra poängen i datortidningen med de jag får på min dator. Uppenbarligen lyckades ju de installera 3d Mark 03 under Vista. Misstänker därför att jag har något lokalt problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Som ett sista försök så kan du högerklicka på installationsfilen och välja "Kör som administratör". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreas72 Posted February 14, 2008 Author Share Posted February 14, 2008 Som ett sista försök så kan du högerklicka på installationsfilen och välja "Kör som administratör". Det provade jag faktiskt... Men tack för tipset ändå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts