Gå till innehåll

Fler nedladdningar samtidigt [Internet Explorer]


billy

Recommended Posts

Original så kan man inte ladda ner fler än 2 stycken filer med Internet explorer men det går att ändra på..

[start] [Run] [Regedit]

Registry Key: HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionInternet Settings

Modify/Create the Value Data Type(s) and Value Name(s) as detailed below.

Data Type: REG_DWORD [Dword Value] // Value Name: MaxConnectionsPer1_0Server

Setting for Value Data: [0000000a]

Modify/Create the Value Data Type(s) and Value Name(s) as detailed below.

Data Type: REG_DWORD [Dword Value] // Value Name: MaxConnectionsPerServer

Setting for Value Data: [0000000a]

Exit Registry and Reboot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst BEGEs

Om du kopierar texten mellan --- sedan klistrar in den i notepad och sparar den som t.ex. ie10.reg, så kan du sedan importera den till registret och slipper göra fel :? Högerklicka på filen du sparade och välj " Infoga i registret". Det ger möjligt att ha 10 samtidiga nedladdningar. Har själv skrivit och testat det och det fungerar utmärkt att importera den till registret.

--------------------------------------------------------------------------------------

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionInternet Settings]

"MaxConnectionsPerServer"=dword:000000a

"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:000000a

--------------------------------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst BEGEs
Windows Registry Editor Version 5.00

Funkar det med XP SP2? Ser att min Editor version är 5.1.

Inga problem, har själv SP2 och 5.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst BEGEs
Inga problem, har själv SP2 och 5.1

Tack för infon!

Själv gör jag det i registret. Vill inte missa det nöjet.:)

Guiden är Microsofts, som är ungefär som Billy skrev.

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;282402

Det är så man lär sig. Det var mer tänkt till dom som är lite osäkra på att ändra själva i registret. Är man inte helt säker på att man gör rätt i registret kan det vara lika bra att låta bli. Gör man tillräckliga fel där kan man bli tvungen att installera om hela Windows.

Här är det nog samma som Billy skrev.

http://www.theeldergeek.com/increase_inter...connections.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag tog det från theeldergeek.. om det gick bra.. kunde nämligen inte tipset i huvudet..

Man kan ju även skriva i decimal tal och då kan man ju lägga in så många nedladdningar man vill..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst BEGEs
Jo jag tog det från theeldergeek.. om det gick bra.. kunde nämligen inte tipset i huvudet..

Man kan ju även skriva i decimal tal och då kan man ju lägga in så många nedladdningar man vill..

Av någon anledning (Tweakprogram kanske?) har jag decimalvärdena 40 resp. 20, alltså jag har inte skrivit dessa värden. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag tog det från theeldergeek.. om det gick bra.. kunde nämligen inte tipset i huvudet..

Man kan ju även skriva i decimal tal och då kan man ju lägga in så många nedladdningar man vill..

Av någon anledning (Tweakprogram kanske?) har jag decimalvärdena 40 resp. 20, alltså jag har inte skrivit dessa värden. :oops:

Vad konstigt.. Jag har 10 för tillfället på båda och då skrev jag in 0000000a i Data..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst BEGEs
Jo jag tog det från theeldergeek.. om det gick bra.. kunde nämligen inte tipset i huvudet..

Man kan ju även skriva i decimal tal och då kan man ju lägga in så många nedladdningar man vill..

Av någon anledning (Tweakprogram kanske?) har jag decimalvärdena 40 resp. 20, alltså jag har inte skrivit dessa värden. :oops:

Vad konstigt.. Jag har 10 för tillfället på båda och då skrev jag in 0000000a i Data..

Alltså jag hade detta värde från början, alltså inte för att jag ändrade eller importerade något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst BEGEs
jag har också 0000000a orginal, har aldrig varit med om att bara kunna ladda ner 2 saker samtidigt, har alltid kunnat ladda fler

Jag tror du med har kört något "tweakprogram" för att att få andra värden än original som är 2 (decimal). Mina var alltså 40 resp. 20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hez,

jag har tagit reda på varför de har strypt antal anslutningar i sp2..

"I SP2 har tillverkaren satt en övre gräns på antalet samtidiga anslutningar för att minska risken för att datorn utnyttjas för att sprida virus eller för att störa nätverkstrafiken om den skulle angripas av en mask, virus eller trojan."

Jag provade att använda patchen och jag vet ju inte om det funkade men det gick ganska snabbt iaf.. men det brukar det göra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja datorn blir lite osäkrare, men om man har brandvägg och virusprogram så är det inga problem, eftersom man ansluter till massa personer samtidigt på bittorrent så går det lite fortare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...