Guest Naturguiden Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Jag har dessa minnen i min dator.... 2 x Kingston 1GB DDR2 667MHz PC5300 Om jag sätter in ett minne med 555MHz som jag tror att det står på detta minnet, används detta då eller är det fel att sätta in det är ett samsung minne på 512 MB PC5300 Vilket är viktigast Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Är minnestypen rätt för moderkortet så kan du sätta in vilken kombination du vill. Du får dock prestanda / klockning efter den sämsta minnesmodulen. Man bör alltså inte blanda olika typer men det fungerar. Man får testa om man får någon förbättring eller försämring. Minnespriserna är idag så låga när det gäller PC6400 (800MHz) så du skulle lika gärna kunna kasta in 4GB för 800:- ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343039 ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts