Gå till innehåll

[LÖST] USB-enhet borta!


Grooge

Recommended Posts

I morse när jag satte mig vid datorn så upptäcker jag att en usb enhet inte laddar till datorn, får upp ett meddelande som säger att enheten måste formateras innan den kan användas ??? den fungerade när jag gick till kojs igår. det ät iomega enheten det handlar om. vore tacksam för förslag. 320 GB enheten i profilen. Fel av mig upptäcker efter att ha varit inne i diskhantering att windows byt enhets beteckning på usb enheterna så det är 750 GB som windows säger måste formateras. enheterna E: och F: har bytt beteckning ??? ???   efter att ha bytt tillbaka enhetsbeteckningarna så fungerar enhet E: som den skall men enhet F: är enligt diskhantering 128GB stor och oformaterad. Det faktiska förhållandet är att enhet F: är 750GB stor och 128GB var ledigt utrymme före krashen.  Vad ända in i helv är detta och finns det något att göra eller är det bara att formatera och därmed kasta 600GB filer ???  ???

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, gör inget med diskarna !

Windows har antagligen missuppfattat det hela och vill därför att du skall formatera...

Ta det kallt och koppla ur disken igen. Se till att de interna diskarna fungerar ordentligt.

Efter nästa omstart (helt strömlös några minuter) provar du att ansluta disken igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...