Gå till innehåll

Ändra inställningar i Firefox [Firefox]


billy

Recommended Posts

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

I about:config kan man ställa in så att Firefox öppnar i flik istället för i nytt fönster

(ex. om länken är kodad med target="_blank")

Leta reda på inställningen browser.link.open_newwindow

Dubbelklicka och ställ in värdet 3 istället för det som står

Sådär! Alla länkar som brukar öppnas i ett nytt fönster får du nu upp snyggt och prydligt i en liten flik istället... Testa t ex med att klicka på länkar i tidigare inlägg i den här tråden 8O

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt något med mitt firefox nu. alla rullgardins menyer ligger permanent utspridda och man kan inte avända någon av dom, har provat installera om FF men det funkar inte. Kan jag reseta på något vis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt något med mitt firefox nu. alla rullgardins menyer ligger permanent utspridda och man kan inte avända någon av dom, har provat installera om FF men det funkar inte.

Om du avinstallerar ff och startar om datorn och sedan installerar ff igen, blir det någon skillnad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan också prova med att starta firefox i "safe-mode". Det finns sannolikt i din startmeny ett alternativ Mozilla Firefox (safe mode). Om du har en svensk version kanske det istället står felsäkert läge inom parenteserna. Om du inte hittar detta så välj istället

Start > Kör... och skriv in c:programmozilla firefoxfirefox.exe -safe-mode

Innan du tar bort allt i mappen som Venoms nämnde så spara filen bookmarks.html. Den innehåller alla dina bokmärken (favoriter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...