Gå till innehåll

[LÖST] Vart tog XP SP3 vägen?


Ozzyman

Recommended Posts

XP Service Pack 3!!! Vart tog XP SP3 vägen?Jag bara undrar?Kanske "blev" det för bra?Har läst många jämförelse tester på nätet,där XP SP3 var "snabbare" än Vista SP1 i spel,uppstart filhantering mm!!! :)

Microsoft "var" tvungna att "förhala" XP SP3 för att "mångla" ut Vista's SP1.......??? ::)

Mvh.Ozzyman  ;)

Ämnet redigerat av Mickilina/har förtydligat rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XP SP3 skall enligt uppgift släppas första halvan av 2008. och vi har 12 månader på året...

Detta innebär att Microsoft kan skläppa XP SP3 kl 23.59 den 30 juni om de villl... ;D

Personligen så tror jag att det kommer att "förhalas" ytterligare, då bara en googling på nätet avslöjar ryktena att allt pekar på att MS vill att användarna skall gå över till Vista...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Japanmannen!!! Jag har redan provat/försökt använda detta script!!! Fungerar ju bara med/på "engelsk" Windows XP!!! Har börjat att tröttna på Microsoft's "förhalningar" att "släppa SP3 för Windows XP!!! Sedan att vi som inte använder/talar engelska får/ska vänta till sist att få service packet på sitt/mitt språk!!! Ruttet Microsoft!!!!  >:(

Mvh.Ozzyman ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

SP3 för "Svenska" XP ,var har det tagit vägen?Finns ju inte ens som rc eller beta version på svenska,är inte det konstigt? Japanmannen eller någon annan? Som jagt sagt förut så tror jag att microsoft kommer att "hålla" på SP3 till XP länge till................ >:(

Mvh.Ozzyman ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

hallå.. jag installerade service pack 3 RC3 idag.. det var på en svensk version av XP SP2.. halva operativsystemet är på svenska och halva på engelska.. antar att allt som uppdaterades blev på engelska. För att uppdatera följde jag dessa anvisningar

Trick to Install Windows XP SP3 RC in Non-English Language Editions

Microsoft releases Windows XP SP3 RC test build only in English edition. And Windows Update hack to install XP SP3 RC1 won’t show the service pack as an installable option. If users try to install the downloaded standalone installer package in non-English language version of XP, the setup will halt and respond with the following error message.

Service Pack 3 Setup Error

Setup cannot update your Windows XP files because the language installed on your system is different from the update language.

The solution is pretty obvious. If users able to hack and change system language, then it’s possible to fool and bypass the SP3 setup installer check on language requirement. The steps are pretty similar to trick used to install Vista SP1 on non-supported language Vista when all languages package not yet been released.

To change the system installed locale language, run Registry Editor, and then navigate to HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001ControlNlsLanguage registry key, and then change the value date for “Default” and “InstallLanguage” registry value to “0409“, which represent US English.

Then, open Control Panel, and open Regional and Language Options. In Regional Options and Advanced tabs, set the language to English (US) as default format and language for non-Unicode programs. Click on “OK” when done, and then reboot the system.

Try to install the downloaded XP SP3 setup package. It should be able to install without any error now. If you still get the incompatible language prompt, try to restart computer into Safe Mode and try to install SP3 in Safe Mode.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...