Gå till innehåll

Vilken version av Vista tycker ni är bäst?


Ozzyman

Recommended Posts

Vilken version av Vista tycker ni fungerar bra och är bäst ? Jag själv har 4 Vista Ultimate "burkar"!!! 2 x64 (64 bit) och 2 x86 (32 bit) !!! Vista x64 (64 bit) fungerar,rullar på bäst för mig !!! Däremot så är Vista x86 (32 bit) på mina andra 2 "burkar" mina "problem" barn !!! Det är "bristen" på drivrutiner och uppdateringar som är det "största" problemet !!!  >:( Vad tycker ni/du om detta?  ???

Mvh.Ozzyman  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag håller med e-son för att få en vista att fungera som den ska så ska man ha en xp i grunden. jag gjorde en del tester. med 2 st Vista versioner 1 men windows vista home premium 32bit för installerad. sen 1 vista version ultimate 32 bitar med xp grunden.

jag blev paff men Windows vista Ultimate med xp i Grunden fungerade 50% bättre en den dator med vista home premium förinstallerad.

Men jag har fått återgå till xp på En data låda. PGA att min Skrivare tillverkare lexmark inte kunde leverar God kända och ordentliga drivrutiner.

MVH: Fujifilm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e-son menar att man har bytt ut Vista till XP. Inte att man har uppgraderat en xp till vista installation.

Jag brukar annars föredra att installera OS:et från början utan uppgradering för att undvika problem och du har upplevt precis tvärtom, kul ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fluorescent79

Jag har två Windows Vista Home Premium. På två olika språk. Den ena kör svensk version. Den andra engelsk.

Både fungerar perfekt! Kan inte begära mer från mina datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Jag har testat alla versioner av Vista. Min favorit är Bussines, enkel o snabb.

Ultimate som jag kör nu har ju en hel del onödiga saker på som jag aldrig använder.

Jag stänger alltid av en del grejer i Vista typ UAC, indexering mm.

Sedan en tid tillbaka använder jag endast drivrutiner som ingår eller kommer med Vista update.

Tycker min dator fungerar bäst med dom drivisarna.

Vista + vLite = turbofart, nästan lika snabb som XP  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...