Gå till innehåll

Strul att surfa på min sida


Recommended Posts

Hej

Jag har en hemsida som ofta går väldigt slöt och det berår inte på mitt webbhotell eller min bredbandsleverantör. Ja det vet jag eftersom jag har testat och surfa till min sida på en annan dator och det fungerade hur bra som hällst.

Det måste vara något i min dator som är något strul. Kan ju vara något som virusprogramet håller på med elelr någon inställning i routen.

Har en Dlink DIR-100 med den senaste friware verionen.

Jag r med Panda med Virusprogram och brandvägg i ett.

Någon som har några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

::) Med alla dessa reklamlänkar så går det trögt även för mig innan hela sidan är klar... :-[

Det är bara att kolla i nedre statusfältet när laddningarna sker.

"Hämtar bilder från Perifika.se......."

"Väntar på imp.affiliator.com........."

"Väntar på wiiälskarwii.se.............."

Lägg då även märke till att andra länken har mycket mer sidoinnehåll och går ändå snabbare att ladda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

::) Med alla dessa reklamlänkar så går det trögt även för mig innan hela sidan är klar... :-[

Det är bara att kolla i nedre statusfältet när laddningarna sker.

"Hämtar bilder från Perifika.se......."

"Väntar på imp.affiliator.com.........."

Lägg då även märke till att andra länken har mycket mer sidoinnehåll och går ändå snabbare att ladda.

Hade samma problem utan alla reklam. Beråde inte häller på vilken del av sidan jag var inne på. Hade samma problem på forumet. Samt ibland går det fårt ioch inte lika fort. Hur förklarar du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag upplevde på din exempelsida var, att eftersom en del länkningar är externa (hämtas från annan seg web-sida...) så är det inte alltid att din lokala Internet-cache har aktuella kopior, utan dessa måste laddas ner på nytt.

Men gör du sidhämtningen flera gånger snabbt så hämtas nästan all information från din lokala disk (cache folder).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag upplevde på din exempelsida var, att eftersom en del länkningar är externa (hämtas från annan seg web-sida...) så är det inte alltid att din lokala Internet-cache har aktuella kopior, utan dessa måste laddas ner på nytt.

Men gör du sidhämtningen flera gånger snabbt så hämtas nästan all information från din lokala disk (cache folder).

Hur kan du förklara då att det gik fort att komma åt sidan när jag surfade in på en dator som aldrig varit inne på sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan jag av naturliga skäl inte ge någon förklaring till. :-

Det jag kan göra är att se på verkligheten just nu.

En massa länkar kopplas upp redan innan jag valt att läsa dem och jag har alltså den blå vänta-cirkeln

snurrande under lång tid. Det är möjligt att du upplever detta som helt okay och snabbt...

Om du ändå menar att det är fel i din dator så kan du kan ju prova att växla mellan Firefox och IE7.

Du kan ju även kolla hur mycket Internetsidor du sparar i cachen (jag har begränsat till 50MB).

Kontrollpanelen - Internetalternativ - Allmänt. Webbhistorik - Inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan jag av naturliga skäl inte ge någon förklaring till. :-

Det jag kan göra är att se på verkligheten just nu.

En massa länkar kopplas upp redan innan jag valt att läsa dem och jag har alltså den blå vänta-cirkeln

snurrande under lång tid. Det är möjligt att du upplever detta som helt okay och snabbt...

Om du ändå menar att det är fel i din dator så kan du kan ju prova att växla mellan Firefox och IE7.

Du kan ju även kolla hur mycket Internetsidor du sparar i cachen (jag har begränsat till 50MB).

Kontrollpanelen - Internetalternativ - Allmänt. Webbhistorik - Inställningar.

Ja det värkar som att jag måste bannta ner några av länkarna då för att det ska fungera bätre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är "imp.affiliator.com"? den tar otroligt lång tid

I övrigt funkar den snabbt, även om jag går tillbaka efter en stund eller med tomma cache-filer... ingen skillnad, snabbt utom den som nämnts...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är "imp.affiliator.com"? den tar otroligt lång tid

I övrigt funkar den snabbt, även om jag går tillbaka efter en stund eller med tomma cache-filer... ingen skillnad, snabbt utom den som nämnts...

Ja det är till till den här sidan.

http://www.affiliator.se

Använder den här tjänsten.

http://www.affiliator.se/affiliates.php

Några förslag på vad jag kan göra för för att få den att ladda snabbare.

Jag har även en annan del av sidan där jag loggar in för att ändra hur sidan ska se ut och den har ingen som hällst reklam men den går ändåså segt. Vad kan det berå på?

Ibland laddar den sidan direkt och ibland inte. Några ider?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste väl iaf se koden som du har på din websida? Hur ska du annars kunna veta vad som händer och var det händer??

Lite svårt att ge dig koden eftersom det är så mycket kod och liger även information på datbasen och sånt. Så det är frågan hur man löser det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva Jomalasiten går fort att ladda. Det är all din reklam som tynger ner sidan. Jag skulle hålla mig till typ hälften så mycket reklamgrejer. Ta bort allt, sen lägger du till en och en så kan du se vilken/vilka som du borde låta bli att lägga in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva Jomalasiten går fort att ladda. Det är all din reklam som tynger ner sidan. Jag skulle hålla mig till typ hälften så mycket reklamgrejer. Ta bort allt, sen lägger du till en och en så kan du se vilken/vilka som du borde låta bli att lägga in.

Jag har tagit bort en del nu. som jag ser det så är det statestik delen som värkar sega ner en del. Alltså googles statestik del. forumet går ju segt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

Har kollat nu när du rensat lite och det finns inte några konstigheter... förutom den första jag skrev om.

Är den kopplad till statestiken, kan du fundera på om den är helt nödvändig... men eftersom den bara laddas i bakgrunden så undrar jag om det är mycket att oroa sig över.

Som jag skrev i pm'et, se över din cookiehantering är den satt till det den ska ha och kräver, är det ingen fara på taket alls.

Jag har kollat med FF och IE7 och det är ingen skillnad mellan dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

Har kollat nu när du rensat lite och det finns inte några konstigheter... förutom den första jag skrev om.

Är den kopplad till statestiken, kan du fundera på om den är helt nödvändig... men eftersom den bara laddas i bakgrunden så undrar jag om det är mycket att oroa sig över.

Som jag skrev i pm'et, se över din cookiehantering är den satt till det den ska ha och kräver, är det ingen fara på taket alls.

Jag har kollat med FF och IE7 och det är ingen skillnad mellan dessa.

Vart finns dne inställningen i FF? Ser ingen sådan inställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur syftade du på att jag skulle stänga ner dem?

Jag syftade inte på dig utan ville testa om det var servern som var seg, om det var något fel i DNS eller något annat som kunde ställa till det. Eftersom script kan slöa ned hur en sida laddas så valde jag att slå av det i min webbläsare. Resultatet visar att det  med största säkerhet inte är något med servern, DNS eller liknande utan ligger i koden på sidan. Frågan är bara vad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur syftade du på att jag skulle stänga ner dem?

Jag syftade inte på dig utan ville testa om det var servern som var seg, om det var något fel i DNS eller något annat som kunde ställa till det. Eftersom script kan slöa ned hur en sida laddas så valde jag att slå av det i min webbläsare. Resultatet visar att det  med största säkerhet inte är något med servern, DNS eller liknande utan ligger i koden på sidan. Frågan är bara vad.

Jaha.

Så det kan alltså vara något med kodningen som gör att sidan går segt ibland?

sen finns det en annan sak att joomla kan inte installeras med safe mod på så vi har gåt runt det. Kan det vara det som strular?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...