Husse-70 Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Hej Jag har ett problem. jag vill ta en kopia av vista, men det stöter på problem. Jag har en HD som är partionerad i 3 delar, vista, spel och övrigt. När jag ska skapa en säkerhetskopia, via vista, får jag förbockat både vista och övrigt. Detta troligen för att båda enheter står som system-enheter, fråga mig inte varför. Kan man få programmet att bara kopiera "Vista" alltså den partion som op-systemet ligger på. Hoppas ni kan svara Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Jag får samma beteende och anledningen är att första partitionen (gamla XP) är boot-partition för min andra partition som är Vista. Man behöver alltså återställa båda partitionerna för att återfå en bootbar Vista. Som du så har jag även en tredje partition (X:) men som inte tas med. Man kan tycka att detta skall vara ett medvetet frivilligt val och inte en låst funktion. Jag skall efter att officiella svenska SP1 kommer ut, ominstallera min Vista på första partitionen så slipper jag denna och andra struligheter beroende på olika boot- och system -partitioner. Se bild exemplet på återställning av min Vista (till min Virtuella PC miljö med för lite disk...). Se speciellt 6'e bilden som visar att båda partitionerna ( C: och D: ) anses tillhöra Systemdisken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts