Gå till innehåll

Kan ej avinstallera Nero 8.xx utvärderingsversion


ron

Recommended Posts

Har testat Nero 8.xxx ett litet tag. Den tiden tog slut och jag skulle installera min Nero oem 7.xxx som jag fick med datorn.

När jag ska installera säger Nero en bit in att "databasen för gränssnittshanteraren är skadad eller så saknas den" och installationen avbryts.

Går jag in i kontrollpanelen för att ta bort Nero 8 får jag samma meddelande.

Så nu kan jag varken installera eller ta bort Nero och jag behöver Nero installerat.

Vad göra?

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka er alla för svaren, uppskatts.

Tipset från ITTOJO fungerade.

Märkligt att programtillverkaren behöver ha separata avinstallationsprogram till sina egna grejer.

Om inte programmets egna "uninstall" tar bort vad som lagts dit undrar man ju vad Neros syfte är med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka er alla för svaren, uppskatts.

Tipset från ITTOJO fungerade.

Märkligt att programtillverkaren behöver ha separata avinstallationsprogram till sina egna grejer.

Om inte programmets egna "uninstall" tar bort vad som lagts dit undrar man ju vad Neros syfte är med det.

Det är så här Ron, Nero håller på att växa sönder - som mycket annat gjort. Tyvärr.

/ mario

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 månader senare...

Ibland fungerar det helt enkelt inte som det ska med avinstallerare och då krävs speciella verktyg från programtillverkarna. Det kan jag acceptera när det gäller program som med rätta rotar sig djupt i systemet - såsom säkerhetsprogram - men inte i andra fall. Ett brännarprogram som beter sig så... är inget för mig.

Skönt att det fungerade för dig, ron.

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...