Gå till innehåll

Min dator är en sann katastrof..


Shilex

Recommended Posts

Din dator ha många år på nacken nu...

Det är dags för moderkortsfelen att komma nu.

Titta noga efter om kondansatorerna (de svarta tornen med blanka toppar) har minsta buktighet på

den blanka ytan eller vid infästningen mot moderkortet. Eller om ljusbrunt klet syns på den blanka ytan.

Denna datorn har väl betalt sig nu så du kan unna dig en ny snabbare dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter din hårddisk något, rasslar eller liknande ibland?

Jag tror att du har hårddiskhaveri på gång, om du har möjlighet att prova en annan så gör det. Det skulle även kunna vara kabeln till hårddisken från moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din dator ha många år på nacken nu...

Det är dags för moderkortsfelen att komma nu.

Titta noga efter om kondansatorerna (de svarta tornen med blanka toppar) har minsta buktighet på

den blanka ytan eller vid infästningen mot moderkortet. Eller om ljusbrunt klet syns på den blanka ytan.

Denna datorn har väl betalt sig nu så du kan unna dig en ny snabbare dator.

Njaa.. Vi har en likadan dator i huset och den funker alldeles perfekt och vi köpte den sammtidigt som denna datorn som hänger sig..

Jag kan inte se någon buktighet eller klet på kondansatorerna.. Jag har provat att ha datorn öppen och då har den funkar alldeles perfekt och den har inte hängt sig.. men det är ju inte säkert att den kommer vara sån imorgon..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter din hårddisk något, rasslar eller liknande ibland?

Jag tror att du har hårddiskhaveri på gång, om du har möjlighet att prova en annan så gör det. Det skulle även kunna vara kabeln till hårddisken från moderkortet.

Hmm.. Den brukar ladda som in i... ibland, fast det är oftast efter att den har hängt sig och man har startat om den..

Vad menar du att jag ska prova för något?

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du att jag ska prova för något?

Om du har en kompis som har en fungerande hårdisk som inte används till något speciellt, eller om du köper en passande hårddisk och byter ut den du har.

Du får givetvis installera om operativsystemet dvs XP men det visar ändå om det är hårddisken eller inte.

Fungerar din dator efter detta, så är det hårddisken som felar... om felet fortsätter så är det minnet, cpu eller hela moderkortet... sannolikt.

Och en hårddisk som passar din maskin kostar inte många kronor idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...