Gå till innehåll

Javastödet i Vista, kan inte logga in på banken


boxbo

Recommended Posts

Har av installerat java på min vista har ny installerat igen, allting är ok på sun´s nerladdnings sida java fungerar på testen där,  när jag skall logga in på banken så blir meddelandet java stöd saknas kontakta er dataleverantör suck det är ju jag! Men det fungerar på min xp så det går nog inte att skylla på banken. Senaste större förändring i vista var att jag instalerade messenger.

Var kan felet hittas?

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

boxbo!

Du måste alltså ha Java för att din bank kräver det. Jag har Nordea och det funkar utan Java på datorn. Kollade nyss och jag har inte än sett något behov av Java än på min virtuella Vista som jag just nu kör.

Det är då bara till att installera om och eventuellt får du ta bort en del manuellt, eftersom det strulat för dig. Det är inte ovanligt att allt inte försvinner, vid en normal avinstallation och gamla rester av programmet kan då spöka till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar men jag misstänker att det kan vara annat strul också. Jag har väl inte brytt mig så mycket om vissa felmedelanden som kommit men det är åtminstone två olika programm som vista har gnällt om de har slutat att fungera rapport har skickats ,nyligen så har vista lagt sig till med vanan att när jag stöter på en PDF fil ovh dubbelklickar så går inte acrobat reader igång utan media center!  Har av och åter installerat Java för att jag skall komma in på den internetbanken som jag har för att komma in där krävs Java annars får du inte tillgång till den minimala förmögenheten.

Skall gå och hämta ngn regclener och se vad resultatet blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hände det jag befarade innan, datorn går bara att starta i felsäkert läge.. återkommer när jag har tittat närmare vad den har för delar felkoder etc..

Folk som är utsatta för försök brukar få betalt.

Inte behöva betala för ett programm som inte vill göra sin tjänst!

Arg Vista ägare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn har följande Moderkort ECS Elitegroup betäkning. NFORCE4E-A939 CPU AMD 64 3200

Grafikkort Geoforce 7300.

Jag börjar att tro att det är grafikkortet som har lagt av för när datorn startas ser man den vanliga uppstartsprocessen fram tom det här "snurrande upprepade taggarna som rör sig" sen blir allt svart i rutan efeter en stund tänds "no signal" på skärmen själva startprocessen med ljud osv verkar gå bra.

Vista home premium är den version som är i.

Får bild i felsäkert läge eller borde jag inte få det om grafiken har lagt av?( Bild=mycket ljus och "stor")

Kommer ej åt återställningspunkt i felsäkert läge eller kan man? det är bara jag på datorn=adm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar att tro att det är grafikkortet som har lagt av för när datorn startas ser man den vanliga uppstartsprocessen fram tom det här "snurrande upprepade taggarna som rör sig" sen blir allt svart i rutan efeter en stund tänds "no signal" på skärmen själva startprocessen med ljud osv verkar gå bra.

Det skulle vara intressant och se  vad som händer om du i det läget och utan andra åtgärder,

bara kopplar om videokabeln till andra uttaget på grafikmodulen.

:o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick alldeles utmärkt

FUNGERAR MED EN ANNAN SKÄRM i vanligt vga uttag eller skulle jag låtit hdmi skärmen vara kvar?

Dock med att logga in på banken blev som vanligt javastödet fungerar ej ( sparbankenfinn) ej med i swedbank. tänk att jag inte tänkte så långt tydligen fel på högupplösningen eller nåt.

Tack än en gång waxinator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen så har du fler fel, men nyfiken som jag är så undrar jag vilken webläsare du använder och har du fler... vilka?

Edit: prova att ladda hem och installera "Java Runtime Environment (JRE) 6 Update 5".

Även om du inte blir ombedd att starta om datorn, gör det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är internet explorer version har jag inte lyckats att komma åt skapad dec 2007

sedan MS live serch och google

När man misslyckas att komma in på min bank så kommer det automatiskt fram att insalera java har gjort och startat om ett antal gånger inget blev bättre då men kan pröva igen. det var en drös med nya drivrutiner via MS update från ndivida kan de ha ngt samband?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat secunia software inspector javastödet hittas inte det är fortfarande bara sun hemsida som hittar java på min dator jag hittar det också i kontroll panelen tydligen är väl felet hos internet explorer har även varit inne i kontroll panelen och kikat på internet alternativ allt som skall vara för kryssat på java är det.  Vad är kvar att göra? Dansa krigsdans runt datorn sju gånger och skrika Java, varfvet måste gå motsols! Cermonin avslutas med att man slänger skiten ut genom fönstret utan att öppna först. Då blir jag inte sysslolös den här dagen heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har Sparbanken Finn så bör du kontakta banken.

Enligt mina kompisar som har samma bank har dom haft väldigt mycket strul den senaste tiden

Kan också rekommendera Secunia Personal Software Inspector RC1

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu lyckats med att köra secunia på den här datorn det är två internet explorer i datorn 6x och 7x Aktuell för borttagning är väl 6x? eller skall jag instalera firefox och sedan ta bort båda? det är även två st java v6 u5 på datorn kritiskt enl secunia var Vlc media ett program jag nog alldrig använder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hämtat, validering ok hos sun. Banken= Javastödet i webbläsaren fungerar ej korrekt. Omstart samma. vid omstarten meddelande: windows har blokerat startprogramm att starta Blockerat prog. = Secunia det här var något nytt det har den inte gjort innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Java har en fil som heter ssv.dll och är activeX komponeneten i IE.

Kolla i registret efter dessa två nycklar, har du dem kan du radera dessa utan problem.

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesCLSID{761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43}

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerBrowser Helper Objects{761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43}

Denna fil (ssv.dll), brukar användas av diverse skumma filurer och kan därför blockeras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till singnaturen wiibox 360

Med skammens rodnad i ansktet få jag erkänna att det med nytt bank id har jag inte läst. Känner mig mer som han i början av boken "Tre män i en båt" boken börjar med att han sitter på ett bibliotek med ett medecinskt uppslagsverk konstaterar att han har samtliga kända sjukdomar utom möjligen "skurgumsknä" eftersom han aldrig har legat på knä och skurat ett golv. Mitt "skurgumsknä" är att min bankid inte är ny, efter att ha utfört dessa "Handpåläggningar" kan jag stolt meddela att sparbanken finn numera är en betrodd webbplats i min dator. Fortfarande inget JAVASTÖD det är dags för det kirurgiska ingreppet som Dr Venoms ordinerar! Hade det varit XP så skulle operationen (noppningen) varit gjord nu är det ju den högljutt klagande vista som det skall petas i. Har i alla fall hittat filen ssv.dll (498kb). Men först måste jag ta bort den ena Javan annars är väl risken stor att fel java noppas.

Fortsättning Följer.......

Avsnittet hade inte varit möjligt utan Dr Venoms medverkan och angagemang Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft exakt samma fel angående BankID & java  i swedbank.

Hade installerat Java SE6 U3, körde sen in uppdateringen Java SE6 U5.

Tog sedan bort Java SE6 U3, då slutatde bankid fungera.

Nu kör jag Java SE6 U3 + uppdateringen Java SE6 U5, då fungerar det.

När bägge versionerna finns installerat.

Du kan ju prova detta o se om det fungerar för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...