Ironside Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Tydligen avaktiverad av admin dvs jag själv.. Men hur får man igång den igen? Har kört en miljard olika registerrensprogram som rekommenderats i lika många olika trådar, alla utan resultat. Detta började efter förmodat virusangrepp (scvhost.exe) då även aktivitetshanteraren och regedit slutade funka (läsavaktiverade av adm). Har fått igång dom (fråga inte hur bara) med cmd funkar fortfarande inte. Kan nån vänlig själ förklara hur jag ska göra, funderat på ominstallera XP men jag har bara en recoveryskiva (förtagsdator) och vill inte formattera HD-n. Tack på förhand (bifogar hijack-loggen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 User Key: [HKEY_CURRENT_USERSoftwarePoliciesMicrosoftWindowsSystem]Value Name: DisableCMD Data Type: REG_DWORD (DWORD Value) Value Data: (0 = default, 1 = disabled, 2 = disabled but allow batch) Verkar va några som har fått sånna här problem på sistone. :- Om du vill googla, testa med enable cmd och enable regedit. De e bare o fortsätta fråga om de inte funkar. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ironside Posted March 11, 2008 Author Share Posted March 11, 2008 Otroligt! Äntligen ett tips som funkar! Tackar o bockar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Varsågod. ;D Har inte koll på hjt loggar. Men för säkerhets skull. Posta en logg i säkerhet. Ingen fil, bara klistra in i tråden. För de finns en del virus som stänger av regedit o sånnt där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickilina Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Om du vill posta en HJT-logg, så gör det här : alltomxp.se och alltomvista.se | Hjälp och support : Allmänt | Säkerhet | Spyware/Trojaner/Virus m.m.. http://www.alltomxp.se/forum/index.php?board=41.0 Läs först Malous instruktioner: http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=6306.0 och starta en egen tråd var du berättar också om det upplevda problemet. Häls Mickilina Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts