Gå till innehåll

För låg uppdateringsfrekvens på laptop


Kalleralle

Recommended Posts

Tjennare,

Skaffade precis en sånn här:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sk...p;view=detailed

Jag har alltså ett Geforce 8200 M och Windows Vista Home Premium. Nu har jag kopplat in en gammal crt skärm (dell e772p) på 1024x768 men av någon anledning kan jag inte få högre än 60 hz(uppdateringsfrekvensen är låst till 60hz oberoende av upplösning). Jag kunde komma upp i 85 hz på min jättegamla laptop så det borde fungera på denna också men det gör det alltså inte. Jag har stängt av v-synk men det fungerar inte ändå.

Jag har inte uppdaterat mina drivrutiner än men de som kommer med är någorlunda nya tror jag. Borde man ta några extra åtgärder innan man installerar nya drivers hos nvidia eller är det bara ladda ned från sidan och sedan installera ovanpå de gamla?

MVH,

Evil_Santa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag avaktiverar min laptop skärm så kan jag köra på högre uppdateringsfrekvens på min CRT-skärm men så fort jag aktiverar båda samtidigt så är uppdateringsfrekvensen låst på 60hz på båda oavsett upplösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst al6

Det är väl inget fel då? Du kan ju inte visa bilder snabbare än vad skärmen kan visa, och det blir ju den lägsta gemensamma nämnaren som avgör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inget fel då? Du kan ju inte visa bilder snabbare än vad skärmen kan visa, och det blir ju den lägsta gemensamma nämnaren som avgör.

På mina gamla laptop körde jag 60 hz på laptopskärmen och 85 hz på CRT-skärmen samtidigt så det du säger veker inte stämma. Det är väl helt enkelt så att bilder uppdateras oftare på ena delen av skärmen än andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...