Gå till innehåll

IE7


Ado

Recommended Posts

Hej.

När ja klickar på IE7 webbläsaren så kommer de upp "sidan kan inte visas" fast jag är ansluten till internet. Jag kan logga in på msn men som sagt när jag startar webbläsaren so kommer de sidan kan..

vad kan de bero på?

Hjälp tack...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

När ja klickar på IE7 webbläsaren så kommer de upp "sidan kan inte visas" fast jag är ansluten till internet. Jag kan logga in på msn men som sagt när jag startar webbläsaren so kommer de sidan kan..

vad kan de bero på?

Hjälp tack...

Hej

Jag förutsätter att du testat mer än en sida på internet.....pröva att starta om datorn/ töm cashen. Kolla din leverantör om det är problem mer er uppkoppling.

Mv LasseG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan testat allt.. flera sidor dessutom är vår lina bra eftersom jag har fler datorer hemma.

Kanske några andra tips?

tack

Så sidan du skall besöka funkar från dom andra datorerna alltså! Pröva att återställa IE7 via verktyg/avancerat

men du har redan prövat allt så det kanske inte heller hjälper.

Mv LasseG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga. Har IE 7 fungerat någon gång på den datorn du nu har problem på? Kan du komma ihåg om du gjort någon förändring innan den slutade fungera.

kanske du kan prova att göra som nedan

Registrera DLL-filer för Internet Explorer

Vissa baskomponenter i Internet Explorer kan ha avregistrerats. Detta betyder att en fil som behövs för att ansluta till Internet inte finns i Registret. Du kan återställa länkarna i Registret genom att registrera om DLL-filerna för Internet Explorer.

Obs! Du måste trycka på RETUR eller klicka på OK efter varje kommando för att registrera filerna. 1. Klicka på Start, klicka på Kör och skriv följande kommandon: Tryck på RETUR efter varje kommando.

regsvr32 urlmon.dll

regsvr32 shdocvw.dll

regsvr32 msjava.dll

regsvr32 browseui.dll

regsvr32 mshtml.dll

regsvr32 jscript.dll

regsvr32 vbscript.dll

2. Kontrollera om problemet är löst. Om problemet kvarstår fortsätter du till steg 3.

3. Klicka på Start, klicka på Kör och skriv följande kommandon: Tryck på RETUR efter varje kommando.

regsvr32 urlmon.dll

regsvr32 wininet.dll

regsvr32 wintrust.dll

regsvr32 initpki.dll

regsvr32 dssenh.dll

regsvr32 rsaenh.dll

regsvr32 gpkcsp.dll

regsvr32 sccbase.dll

regsvr32 slbcsp.dll

regsvr32 cryptdlg.dll

regsvr32 softpub.dll

Om problemet beror på avregistrerade DLL-filer bör du kunna lösa det genom att registrera om filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade heller inte. Jag installerade mozilla firefox men de funkade heller inte :S

kanske andra tips?

tack

Det verkar vara ett stort problem på den datorn tycker nog du skall ominstallera hela och se om det hjälper.

Mv LasseG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte sköj och installera om men som LasseG skrev det är nog dags om du nu inte vill testa att regga dll-filerna som jag föreslog innan. Men det kan vara så många orsaker till ditt problem att det är ominstallation som gäller om det nu inte är ett hårdvaruproblem förstås

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan testat allt.. flera sidor dessutom är vår lina bra eftersom jag har fler datorer hemma.

Kanske några andra tips?

tack

Trodde du testat det! du skrev så i ditt inlägg citat "testat allt) slut citat (se ovan). När det uppstår problem med mjukvaran i datorn är det just systemåterställningen man brukar testa först. 

Mv LasseG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...