VladAr

Medlem
  • Innehållsantal

    146
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    3

Om VladAr

  • Rank

Ytterligare profilinformation

  • Kön
    Man

Senaste besökare till profilen

3 027 profilvisningar
  1. Är i utlandet sedan mitten på maj. Har använt Telenors mobilt WiFi med modem utan problem tills 9 juni då tillträdet till webben upphörde trots att WiFi access bekräftas av Telenor. Fick låna tillträdet till internet av en vän för att googla problemet. Då trillade in några uppdateringar (körde metered data anslutning med Telenor innan), 8 juni Security Update for Adobe Flash Player for Windows 10 ver. 1803 for x64-based Systems (KB4287903) och 9 juni Cumulative Update for Windows 10 ver. 1803 for x64-based Systems (KB4100403). Är det känt av någon i forumet om strul med någon av dessa två uppdateringar ? Är det någon som har fler förslag på vad som kan orsaka plötsligt problem med hittills fungerande ovan nämnda WiFi ? Tacksam för snabbt svar. Har nyuppkommet (10/6) behov av "A firmware update is needed for your security processor (TPM)" något som helst att göra med ovanbeskrivet problem ? _________________________________________________________ Windows 10 Pro_ 64-bit_Intel Core I5_4,0GB RAM_Surface3_Ver.1803_
  2. VladAr

    Windows 10_Kan ej ansluta till hemma WiFi

    Japp, i förmiddags gjorde Comhem en (fjärr)omstart av modemet till fabriksinställningar och alla enheter utan wifi-anslutning är anslutna nu. Comhem föreslog mig inte starta om modemet, förmodar att det är ngn skillnad om jag gjort omstarten av modemet. Tackar samtliga forum medlemmar för råd i frågan. De som föreslog modemomstart var nära lösningen men jag vågade inte äventyra den enda fungerade datorns "kontaktlina" mot omvärlden.
  3. VladAr

    Windows 10_Kan ej ansluta till hemma WiFi

    Lasse B, jag delar din ovetskap, som många andra, vad som är lösningen på detta problemet. Beträffande antivirusprogram använder endast Microsofts antivirusprogram just för att undvika programkrockar. Comhems rådgivning i frågan kommer att styra hur jag går vidare med problemet.
  4. VladAr

    Windows 10_Kan ej ansluta till hemma WiFi

    Det skulle jag också vilja göra om jag inte var medveten om risken att även den enda fungerande datorn slutar fungera. Utan kommunikation med omvärlden kan jag inte lösa problemet. Så först vill jag höra vad Comhem, min bredbandsoperatör, föreslår för åtgärd(er) för att lösa problemet.
  5. VladAr

    Windows 10_Kan ej ansluta till hemma WiFi

    Grannar har jag men vi är inte närmre än hej-hej i trappan. Kompisarna är bortresta på semester. Men jag har bett Comhem om hjälp igår natt. De är ganska tröga med sina svar, de tar ett dygn på sig att svara, så jag hoppas få svaret ngn gång imorgon e.m.
  6. VladAr

    Windows 10_Kan ej ansluta till hemma WiFi

    Det finns tio (10) tillgängliga nät i datorn varav hälften Comhems. Samtliga är säkra, d.v.s. kräver nätverks säkerhetsnyckel som jag har endast för min modem. I WindowsPhone finns det ca 40 st., 38 säkra och 2 öppna. Den ena mobilen har Telias simkort, den andra Comviqs så det skiljer ngt mellan näten. De öppna har jag inte vågat ansluta mig till p.g.a. säkerhetsrisken.
  7. VladAr

    Windows 10_Kan ej ansluta till hemma WiFi

    WiFi-inställningarna kollades bland de första kontrollerna. Inga inställningar var / är ändrade. Beträffande klisterlapp, det finns SSID. Vad ska jag göra med den ? Den är bockad för automatisk anslutning och finns bland övriga tillgängliga "networks".
  8. VladAr

    Windows 10_Kan ej ansluta till hemma WiFi

    Samtliga lampor lyser på routern som de ska. Har inte startat om routern p.g.a. risken att även Surface slutar fungera. Har startat om HP:n utan resultat. Windows mobilerna stängs av med knapp + neddragning av "gardinen". (Alternativen "Starta om" / "Stäng av" / "Sleep", finns ej vad jag vet).
  9. VladAr

    Windows 10_Kan ej ansluta till hemma WiFi

    Ingenting har ändrats någonstans. Igår (23/7) fungerade samtliga (4) enheter, idag (24/7) f.m. endast en (1). Det enda som har ändrats sedan igår till idag f.m. är från avslagna under natten till påslagna på f.m. då problemet upptäcktes.
  10. VladAr

    Windows 10_Kan ej ansluta till hemma WiFi

    Allt fungerat tidigare, har inte ändrat något. Senaste uppdateringar är från 2017-07-12, Adobe Flash Player (KB40253376) och Cumulative Update for Windows 10 Ver. 1703 for x64 based Systems (KB4025342). Mobilernas OS, som redan nämnt, är Windows 10.
  11. Idag (24/7) f.m. misslyckades med att ansluta till Comhems trådlösa WiFi via höghastighetsmodemet Netgear CG3700 med min HP ENVY Notebook och två mobiltelefoner, samtliga med OS Windows 10 (utan Creators Update). Anslutningen till nämnda WiFi fungerade med min Surface Pro 3 med OS Windows 10 (utan Creators Update). Har genomfört felsökning i HP:n som inte hade lösningen på "Problem med trådlöst nätverkskort eller åtkomstpunkt". Googlade efter hjälp utan att hitta ngn. Sökte även på https:microsoft.com/ Åtgärda problem med nätverksanslutning, där internetanslutning inte krävdes, utan resultat. Mina frågor är: 1. Vad kan anslutningsproblemet på tre enheter bero på trots samma OS som på fjärde enheten som är problemfri ? 2. Vad hur göra för att lösa problemet ? Tacksam för lösning på problemet.
  12. Uppdatera din status