Gå till innehåll

Mr Nobody

Medlem
  • Innehållsantal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

Mr Nobody's Achievements

(1/8)

  1. Använde mig av VBA och då funkade allt precis som det är tänkt. Tack för hjälpen.
  2. Hej. Jag har en tabell i excel (se exempel på bilden) där jag vill kunna använda flera olika kryssrutor för att kunna styra autofiltret. I tabellen kommer det bara att finnas två värden, "SANT" och "FALSKT". Det kommer att finnas en kryssruta för varje kolumn där jag ska kunna filtrera, alltså kryssruta 1 ska vara kopplad till kolumn "G", kryssruta 2 ska vara kopplad till kolumn "H" och så vidare. Totalt ska det finnas 10 kryssrutor. När man "bockar i" t ex kryssruta 1 så skall autofiltret ställas in så att man bara ser värdet "SANT" i kolumnen den är kopplad till (i det här fallet kolumn "G"). När man sedan "bockar ur" kryssrutan så skall autofiltret gå tillbaka och visa alla värdena igen i kolumnen ("markera allt" i autofiltret). Respektive kryssruta skall fungera individuellt, man ska alltså kunna välja flera kryssrutor samtidigt då man t ex vill sortera på kolumnerna G, K och P samtidigt. Anledningen till detta är för att jag ska kunna dölja kolumnerna G-P men att man fortfarande ska kunna sortera datan i dem. Sen kommer också kryssrutorna ligga på ett annat ställe på fliken. Nu la jag kryssrutorna ovanför respektive kolumn på bilden bara för att kunna visa det bättre. En annan sak är att jag heller inte kommer att veta hur många rader som det kommer finnas då detta kommer att fyllas på med tiden med hjälp av VBA. Vad jag har förstått hittills är att man måste ta lite hjälp av VBA för att kunna lösa detta. Hoppas det finns någon som har en smart lösning på detta.
×
×
  • Skapa nytt...