Gå till innehåll

Synka inställningar mellan Live messengers?


Gäst Fluorescent79

Recommended Posts

Gäst Fluorescent79

Jag använder två datorer, inte samtidigt, och jag har använder Live Messenger på båda maskinerna. På ena maskinen har jag sorterat mina kontakter i fiffiga kategorier. Men på andra är dom sorterade efter Online/Offline status.

Kan man på något enkelt vis se till att inställningarna i live messenger automatiskt slår igenom på den andra datorn??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Du mear att när du är hemma så är det fiffigt kategoriserat men ej på din jobbdator typ....

Då kan jag säga att då använder du en mycket gammal version för jag har samma sak som du men det spelar ingen roll vart som jag sitter vid en dator för det ser alltid likadant ut, i kontakter och samma avatar som bild.

Kolla in under Verktyg -> Alternativ i huvudfönstret av msn, se till att rutan  (I filken Allmänt): Använd alltid samma visningsbild och personligt meddelande när jag loggar in.

Det finns en massa val att göra i denna ruta bara att exprimentera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fluorescent79
Då kan jag säga att då använder du en mycket gammal version
Det där är väll ändå att ta i. Jag har ju senaste versionen ju.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fluorescent79
men det spelar ingen roll vart som jag sitter vid en dator för det ser alltid likadant ut, i kontakter och samma avatar som bild.
AHA! Man ska tydligen gå in i menyn, under Kontakter och Sortera Kontakter Efter, så väljer man Grupper. Då får man som man vill ha det.

En liiiten detalj jag hade missat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Sånt som händer, det är alltid en massa flikar och underflikar och annat som skall gås igenom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...