Gå till innehåll

Startbara IMG-filer till USB-minne?


Gäst al6

Recommended Posts

Som ni förstår behöver jag hjälp med att skriva en avbild till ett USB-minne. Det hela går ut på att jag vill göra mitt minne startbart.

Har hittat en sida om detta men det verkar krångligt och onödigt, dessutom har jag inte fått det att fungera. Jag har tidigare hållt på med sånna här program fast för disketter.

Jag behöver inte få reda på någon info om hur jag gör avbilder som går att starta, nej jag behöver helt enkelt ett simpelt program som tar en fil, läser den (.img) och skriver den till USB-minnet med start från adress 0.

Som ni vet så blir ett lagringsmedium startbart när den har en bootsignatur på adressen 512 - 2, detta har inget med mitt efterlysta program att göra, eftersom bootsignaturen ligger på avbilden, alltså behöver ni, som sagt, inte berätta något om hur jag gör startbara avbilder.

Jag vill heller inte höra något om säkerhetshål ;)

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, det där är något annat. Jag behöver helt enkelt ett program som skriver innehållet i en fil till ett usbminne, startandes från adress 0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...