Gå till innehåll

[LÖST] Dator startar trots att den är avstängd


brittlos

Recommended Posts

???Hej jag har ett litet problem med min dotters dator en win xp proffesional sp2. Fast att datorn är avstängd så startar den när det har varit t.ex. strömavbrott. Lite frusterande ingen ström och när sen dottern då kom hem fråga hon varför är min dator igång. Men jag har upptäckt att på baksidan av hennes datorn är det en grön lampa som lyser även när datorn är avstängd. Kan detta ha nåt att göra med viloläge, eller är det nåt man fixar i bios? Någon som vet? Tacksam för svar/brittlos   :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gröna lampan är nog nätverkskortet du ser.

Appropå uppstart efter strömavbrott, så kika i bios, efter "lost power state" eller liknande som berättar för datorn vad du vill att den ska göra efter just ett strömavbrott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hoppas att det som nu står i bios (stay off) på lost power state är rätt ivarjefall så stängde jag av strömmen på knappen till förlängningssladden och sen öppnade igen och då startade inte datorn av sig själv. Tack för hjälpen/brittlos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...