Gå till innehåll

[LÖST] Kan inte logga in på domänen efter installation av Service Pack 3


XPOP

Recommended Posts

Jag har alltså en dator (Xp-Professional) med intelprocessor som är med i en domän (2003-server).

Efter installation av WinXP SP3 så klarar den inte att logga in mot domänen?? Den står bara och tuggar alternativt säger den att den inte får kontakt med domänkontrollanten (de andra datorerna med sp2 kan logga in). Någon som vet vad jag kan göra? Tacksam för snabbt svar.

Det funkar dock då man loggar in i "felsäkert läge med nätverk" men jag vill alltså att det ska funka som vanligt.

//K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att man först tar den ur domänen, sen installerar SP3 och sen loggar in lokalt och lägger tillbaks den i domänen, sen loggar in mot domänen igen? Det känns tycker jag som nått kompabilitetsproblem men jag vet inte så noga. Installerade på en annan datormodell sp3 häromdagen (som inte låg i en domän) då funkade det hur bra som heslt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo precis på klienten som det krånglar på! Pröva så får du se om de hjälper!

Jag kör för övrigt sp3 på flertalet datorer och har inte erfarat något problem ihop med domän. Du får fortsätta felsöka falet! Så får vi hoppas på att det endast är på xp datorn du hade problem med nu och att problemet ej återkommer!

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihop, jag kom själv på lösningen: Drivrutinerna för nätverkskortet var på tok för gamla så jag uppdaterade dem till nyare och nu funkar SP3 kanon ihop med Win XP Professional i en domän-miljö. Går bra att logga in både lokalt och mot servern.

Hoppas detta kan hjälpa någon =)

//K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...