Gå till innehåll

Hela hårddisken syns inte i Home server


HankyK

Recommended Posts

Hejsan

Jag har precis installerat Home server, installationen gick utan problem.

Datorn är byggd av.

Pentium 4 3,0 Ghz

2GB ram

250GB disk där os och d: (data) ligger.

1st 500GB, 1st 400GB och en 250GB disk som lagringsutrymme. Det är ca 500gb som ska flyttas.

Kollar man i consolen så ser man att det totala lagringsutrymmet är på 1,2 TB medans när man kollar i den här datorn så ser man bara D: (data) disken som är på 212 GB. Ska det vara så?

För när jag börjar att kopiera över alla mina filer så sjuker det lediga utrymmet på D: och till slut säger den att det inte finns något ledigt utrymme.

Då står det bara "Balancing storage" i consolen.

Och kollar jag i "Storage" fliken på consolen så står det att det är massor med plats över.

Så frågan är ska inte totala hårddisken stå i den här datorn?

Och hur lång tid kan de ta med "balancing storage"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ska vara så. För att allt data du skickar till servern hamnar på D: sen när den balanserar utrymmet så skickar den över datat till dina andra diskar. Detta går säkert att förklara bättre men de kan inte jag just nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här skrev jag.

den här datorn så ser man bara D: (data) disken som är på 212 GB. Ska det vara så?

Så frågan är ska inte totala hårddisken stå i den här datorn?

De va det jag svarade på. Totala hårddisken ska inte synas där utan bara de som är just D: syns. Resten av diskutrymmet ligger monterat på nåt vis för Home Server. Vet att jag läst om det men kommer inte ihåg exakt var. Kan ha varit hos Microsoft eller så va den på en av bloggarna för WHS jag läser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...