vajlent Posted July 13, 2008 Posted July 13, 2008 Det verkar som att varje gång Microsoft släpper uppdateringar till Vista så är det nästan "ALLTID" något som ska krabba eller inte fungera som det ska efter. Den här gången är det säkerhets-centret som ljuger för mig. Som ni ser på denna bilden så indikerar den röda skölden att jag inte har fullt skydd för min dator: Men i säkerhets-centret ser det ut såhär: Bifogar även en bild på att licensen för Eset Smart Security är aktuell: Jag har sökt hela dagen efter en lösning men inget funkar. Någon som vet om detta går att fixa? -börjar bli måttligt trött på detta... Här är en länk till ett av alternativen jag hittade & provade: Vista Security Center Issue Quote
Guest al6 Posted July 13, 2008 Posted July 13, 2008 Är väl nån liten bugg i Vista eller ditt antivirus. Om det bara är ikonen du stör dig på kan du lätt gömma den såhär: Högerklicka på taskbaren, du vet raden längst ner. Välj egenskaper, välj 3dje fliken (notification area på engelska), tryck anpassa-knappen. Nu får du upp en ruta där du kan välja att alltid gömma ikonen. Den kommer att gömmas men när du trycker på pilen vid ikonerna på taskbaren dyker den upp. Du kommer inte få några ballonger med text nu heller Quote
Recommended Posts