Dennis86 Posted August 9, 2008 Share Posted August 9, 2008 Jag har en fråga angående dynamiska diskar och Vista. det är så här att på min ena dator så gjorde jag om alla 3 interna diskar till dynamiska för att köra en "Spanned volume" över dom. Det var inga problem att skapa detta. Problemet kom för när datorn startades om. Det visar sig att Vista inte tycker om att boota från en dynamisk disk. Finns det nån som vet om detta går att lösa utan att formatera? Diskarna är fyllda och det är ju lite segt att sitta i cmd och kopiera till en extern hdd. Om det inte går att lösa så windows bootar, kan man fixa så att nätverket fungerar i cmd från Vista skivan? Eller finns det nån live skiva som har stöd för windows dynamiska diskar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis86 Posted August 10, 2008 Author Share Posted August 10, 2008 Nu har jag testat att köra ubuntu från cd på den. Men de klarade inte av att montera disken så det hjälpte inget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis86 Posted August 11, 2008 Author Share Posted August 11, 2008 Ingen som har nån ide? :-[ Ska jag behöva sitta med en 100GB 5400rpm extern hdd och kopiera runt 700GB? :'( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis86 Posted September 16, 2008 Author Share Posted September 16, 2008 Ingen som kommit på nåt? Suttit med VMware o försökt fixa de men lyckas bara inte...som jag förstår de när man göra om till dynamiska diskar så ska de gå att boota från den nuvarande boot-volymen men de verkar uppenbarligen inte fungera...jag kan återskapa problemet men jag hittar ingen lösning... :'( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jyper Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Tja dennis haft ett liknade fel med dynamisk disk (160 gig filer försvann pga av byte operativ pro till home) bytte till xp proffesional efersom xp home ej klarar av dynamiska diskar hoppas det kan vara till nån hjälp ifall du kör xp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jyper Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 sorry såg ej att du körde vista Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis86 Posted September 16, 2008 Author Share Posted September 16, 2008 Nja, tack för att du svarade men jag kör Vista Ultimate på den... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts