Gå till innehåll

Tråkigt med Vistas dåliga rykte!


Silenz

Recommended Posts

Hm tänker tillbaka när jag köpte ny dator med Win Xp då det precis släppts och kan minnas en tid med en hel del blåskärm + div andra mindre trevliga kompabilitets problem osv. Verkar som att alla glömt det och lovordar Xp framför Vista och jag förstår inte det. Xp har funnits så mycket längre än Vista så det vore otroligt om inte det var stabilare åtminstone ett tag. Hursomhelst har jag haft inte ens hälften så mycket problem med Vista som jag hade med Xp när det var nytt och dom enda blåskärmar jag sett är nyligen efter jag spelat wow som nog är löst nu efter att jag gått tillbaka till den förra versionen av Intels chipset drivers.

Jag hade inte ens några problem före sp1 men när man kollar på nätet så får man känslan av att vara otroligt lyckligt lottad för det finns verkligen mycket om Vista och särskilt före sp1 släpptes som är negativt. Javisst jag tror också att och vet att det finns miljoner med olika datorer och hårdvaru kombinationer som kan ställa till det men lär sig ingen av erfarenheterna att så här är det med all nya MS operativ? Jag menar tänk win 95/98 ME haha det var ju blåskärmar mm varje dag nästan. Det bästa tipset är nog att vänta med uppgradering av all form av mjukvara tills det funnits ett tag för visst är vi som står och bankar bakom dörren för att köpa det senaste lite av beta testare och då får man kanske ha lite tålamod också.

Hur som helst jag gillar Vista och har inte tänkt tanken på att köra in Xp istället.

(Ville bara lätta på hjärtat och få lite utlopp för mina reflektioner och sanna mina ord när Win 7 släpps kommer det finnas buggar)

Over and out :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...