Guest Naturguiden Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 Hur fungerar det om det fungerar... Skulle vilja ha C: så rent som möjligt om något skulle hända... men läger inte tex office en massa filer på C: fast man säger att den skall lägga allt på annat ställe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 det ska finnas en gammal tråd jag startade som handlar om detta, om jag inte minns helt fel skulle man ändra i registret. här har du tråden http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g66027#msg66027 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 När man gör en installation så får man upp en ruta var man vill installera programet ex: C:program****** om sedan vill installera på annan hårdisk tex:E makera man i rutan byter ut C mot E nu installeras det på hårddisk E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 det fungerar inte på alla program, t.ex msn, office xp m.f installerar automatist på C:Program.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 jag provade att installera alla program utom windows på D: för några år sedan men det enda som hände var att jag fick en massa filer på C: iallafall det verkar som att det blev kopior av installationerna så det projektet lades ned omgående tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 jag har för mig att det var Landsfiskalen som gav mig tipset att ändra i registret, tycker det är värt att pröva MEN gör en buckup först! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts