vb_kalle Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Hejsan ! Ska bygga om min dator i ett annat chassie och måste då byta moderkort, men behåller övrig hårdvara, som diskar m m. Det betyder också att jag vill köra vidare med min nyligen till SP3 uppdaterade XP. Men hur är det nu - måste jag installera om XP till grundversionen och sedan uppgradera igen till nuvarande tillstånd, eller finns det någon form av 'reparation' att göra, när operativsystemet känner av ny hårdvara ? ? Tacksam för tips /Kalle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 har du tur så kan det fungera det brukar ibland kunna gå att starta i felsäkert läge och sen installera dom nya drivrutinerna prova och se tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vb_kalle Posted September 1, 2008 Author Share Posted September 1, 2008 Tack för svar ! Ser med spänning fram emot den nya konstellationen... Har gjort detta tidigare, men är äldre nu - och med ålderns rätt har jag glömt hur det var... /Kalle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted September 29, 2008 Share Posted September 29, 2008 Det beror på om det är samma typ av chipset eller om du bytt, om du håller dig till samma tillverkare (nVidia, VIA, Intel....) så är chansen större att du slipper installera om då drivrutinerna brukar vara samma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts