Gå till innehåll

Wlanapi.dll felmeddelande...


kjell-ake

Recommended Posts

Hej!  Får detta felmedellande pricis innan xp startar: "WZCSLDR2.exe Det går inte att hitta procedurstartadreessen apsInitialize i DLL-filen wlanapi.dll" med vidhängande ok-ruta.

Har INTE D-link installerat längre...

Rensade bort de rester som fanns kvar men det hjälpte inte...

Tydligen så installerar sp3 "wlanapi.dll" över den "wlanapi.dll" som D-linken installerade

om jag fattat rätt.

Men som sagt jag har inte D-linken kvar längre...

Hur gör jag lämpligast? Ominstallerar D-linken med senaste drivrutiner?

Får även "offline" när jag klickar på internet med får kontakt med "försök ansluta igen".

Vet inte om det hänger ihop med ovanstående?

Några tips? Med vänlig hälsning Kjell-Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej! Hade samma problem och det visade sig vara svårlöst. Men så här gjorde jag och fick ording på det. Jag vet inte om du måste göra(punkt1.) men jag rekommenderar att du: 1. installerar programmet som du fick med ditt nätverkskort(cd-skivan). 2. ladda ner en ny drivrutin från tillverkaren(D-LINK). 3. Packa upp och installera den nya drivrutinen. Nu skall den gamla installationen fösvinna och med den wlanapi.dll som är helt överflödig. 4. tag ut  nätverkskortet och starta om datorn. 5.kolla i enhetshanteraran att nätverkskortet fungerar och i C: WINDOWSsystem32 att wlanapi.dll har tagits bort. Det sista behöver du knappast göra om felmeddelandet har försvunnit. http://www.dlink.se/?go=gNTyP9CnptFMIC4ASt...HvITaQ==.    Detta fungerade för mig efter femtioelva andra försök. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...