Guest DimensionX Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Först, hämta hem tillägget "Linky". https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/425 Vad gör då Linky? Linky gör att du kan markera upp till 99 länkar på sidan och sedan öppna dessa med ett enda klick. Jättebra om man vill slippa sitta och klicka i ett för att titta igenom sidorna, eller markera nåt som "läst". En annan bra sak med det här är är om man vill ladda hem en massa webbsidor utan att behöva sitta och klicka hela tiden. Jag laddade till exempel hem lite gamla retro datatidningar som fanns online som html sidor. 1.Markerade alla sidorna i en tidning genom att bara dra med musen. 2.Högerklickade och valde att öppna alla markerade länkar i flikar 3.Sparade webbsidan med ett "Ctrl+S" sedan växlade jag bara flik genom att trycka "Alt+Tab". Smidigt och bra om man vill spara ned html sidor till hårddisken. Men det finns fler bra användningsområden för Linky som jag kanske postar sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Adblock plus är inte bara bra för att ta bort oönskad reklam. Man kan blocka i princip vad som helst som man vill ha bort. Störande banners eller ikoner i forum. Avatarer man vill ha bort mm. Det är bara att plocka bort det som man inte vill se. Jag hade några störande ikoner och banners i mitt eget forum som jag plockade bort med adblock plus. Plötsligt fick jag mer plats när dessa försvann och hela forumet kändes bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts