Gå till innehåll

Kommer inte åt mitt användarkonto. Hjälp önskas!


Tienda

Recommended Posts

Behöver hjälp.

Jag kommer inte åt mitt användarkonto, utan loggas in i ett temporärt konto som jag inte kan göra ändringar med.

Allt började när jag insåg att mitt konto enligt datorn hette onoff (köpte min laptop därifrån) trots att jag ändrat namnet till "Jennifer". Onoff stod dock fortfarande kvar som namn när man utforskade datorn (i mappen användare). Skapade ett annat konto med administratörsbehörighet "Arentienda" och loggade in på detta. Tog bort skrivskyddet på mappen onoff och kunde sedan ändra namnet från onoff till Jennifer.

Nu när jag ska försöka att logga in på "jennifer"-kontot hamnar jag i ett temporärt konto och får uppmaningen att kolla händelseloggen. Detta händer också om jag försöker att logga in på "Arentienda". Vet inte riktigt vad jag ska leta efter i loggen.

Kan någon förbarma sig över mig och hjälpa mig så att jag kommer på rätt köl igen. Jag är en total nybörjare på vista och mina datakunskaper i övrigt kunde vara mycket bättre.

typiskt att det är en tjej som har problem....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tienda!

Nja, jag tror nog att vi gör våra misstag oavsett kön... Men man lär sig efter vägen!

Du skulle kunna prova att göra en Systemåterställning till en tidpunkt före det du mixtrade med kontona. (Start >Alla Program > Tillbehör > Systemverktyg > Systemåterställning). MS beskriver tillvägagångssättet här: http://support.microsoft.com/default.aspx?...=kb;sv;sv306084

Om du nu får tillbaka allt som det såg ut tidigare, så finns det ett annat sätt att skapa/kopiera ett nytt konto. 

Microsoft beskríver det här:  http://support.microsoft.com/kb/811151/sv

Jag har gjort enligt denna anvisning när en profil blev korrupt Efter en testperiod, så raderade jag det gamla felaktiga kontot.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan av någon anledning inte ens köra en systemåterställning. Jag får ett meddelande om "ett okänt fel" som gör att återställningen inte kunde genomföras.

Shit alltså, vad gör man nu? Har haft datorn i ca 14 dagar och redan fixat till den....  :-

Finns det något annat man kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...