Skalis Posted October 2, 2008 Posted October 2, 2008 Jag kör med 4 st hårddiskkabinett med 2 st HD i varje (8 st IDE master/slave). Dom är kopplade till burken via firewire, en kabel till första kabinettet och sedan vidare i serie. Det här funkade bra med XP men nu när jag lagt in Vista så tappar den diskar :'(. Det är olika diskar som försvinner. Vid omtart finns dom där ett tag men sen försvinner 3-4 stycken. Någon som har koll vad det beror på ?? // Skalis Quote
LightningStrike Posted October 3, 2008 Posted October 3, 2008 Jag har letat runt lite och de flesta som rapporterar firewire problem är före SP1 släpptes, det ska tydligen rätta till "alla" fel som fanns. Du har SP1 redan installerat antar jag... Quote
Skalis Posted October 3, 2008 Author Posted October 3, 2008 . SP1 ligger inne. Även om jag bara startar 1 kabinett så försvinner den ena disken (av 2) efter en stund. Blir f an tokig > // Skalis Quote
Recommended Posts