Gå till innehåll

Windows Vista x64 Business, SP2 beta v1.13


Van

Recommended Posts

Hej på er,

Jag ladda ner installerade det i förrgår och måste säga att det fungerar helt utmärkt. Nu har jag installerat alla program och codex som jag använder och det känns fortfarande mycket snabbare och mycket stabilare än Win XP x64 som jag körde tidigare på denna dator. Tiden för uppstart är halverad.

Trots att det är Beta med SP2 så tänkte jag prova lite för skojs skull. Jag har inte testat några andra speciella sp2 funktioner än så länge..

Det jag inte visste och vill dela med mig är att det går bra att använda den vanliga serielnummret om du har Vista sedan tidigare. Jag hade ett x32 Vista som jag inte använde för att jag ville ha ett 64bits OS, mitt oanvända var ett Vista x32 business.

Det har gått 2 dagar nu men jag är fortfarande imponerad av hastigheten och stabiliteten. Jag kör även ett annat Vista sp1 på min laptop men det är svårt att jämföra prestande mellan dem. Kanske är det dumt att jämföra med XP 64 men jag blir iallafall riktigt glad varje gång jag sätter mig vid datorn nu :)

van

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...