zen-TAO Posted December 11, 2008 Posted December 11, 2008 Hej. Har varit utan internet i över en vecka - en evighet. Fanns ej bredband dit jag nu flyttat, så jag har köpt ett usb-moden från 3 och det fungerar - nu. Men det tog väldigt lång tid. (Jag passar på att fråga hur man kan göra det mobila bredbandet "säkert" för intrång?) Nåväl. Tidigare hade jag ett port-nummer, som höll kommunikationen öppen exempelvis vid nedladdning. (Man kan exempelvis testa om porten vidarebefodras som den skall genom utorrent, men där står det numera error.) Men det gamla porten fungerar ju inte av förklarliga skäl. Min fråga är: hur "ordnar" jag en ny port eller om den redan finns var i datorn hittar jag info om detta? Jag har Vista Home Basic. Ursäkta om jag förklarar dåligt, men det "är" faktiskt svårt att förklara det här... Jag tror dock att ni kunniga forumbesökare förstår hur jag menar... Hälsningar Zentao Quote
tub Posted December 11, 2008 Posted December 11, 2008 egentligen har jag inte en aning om hur du skall göra men om du går tillwww.portforward.comså finns det en massa guider som säkert kan vara till hjälp tub Quote
Guest Naturguiden Posted December 11, 2008 Posted December 11, 2008 Ominstallation av utorrent kanske funkar Quote
Recommended Posts