Gå till innehåll

Hittar inte det trådlösa nätverket


cicki

Recommended Posts

Hej.

Jo jag har en kompis som haft mycke problem med vista o ville ominstallera sin dator till XP,servicpack 2, när vi väl gjort det hittar den inte det trådlösa nätverket ????? Men innan fungerade det. Vad är det som fattas eller blivit och finns det någon fil som man kan ladda ner för att reparera det? Och vart hittar vi det?

Mycke tacksam för svar.

MvH Cicki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste servicepack för XP är SP3, och det innehåller även Setup guide för just Trådlösa nätverk, så installera SP3.

Sen så kan det ju vara som så att det trådlösa nätverket fordrar egna drivrutiner, såsom t ex D-Link och Netgears grejer brukar göra, och då måste du installera just de drivrutinerna, som hämtas från tillverkarens sajt, eller från CDn som följde med, men då kan drivrutinerna vara gamla, så hämta på sajten istället.

/Staken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag tycker oftast att den programvara som följer med nätverkskorten skapar problem. Jag rek starkt att man konfigurerar sina trådlösa inställningar

i XP eller VISTA sen sätter man i den medföljande skivan och bara väljer att man manuellt vill installera kortet. Sen pekar man bara ut mappen med drivrutinen. På så sätt slipper man deras buggiga programvara.

Ofta skriver dom att man ska först installera skivan sen sätta in kortet och inte tvärtom men om man gör som jag rek funkar det hur bra som helst och mycket bättre enligt mina erfarenheter än att användas deras crap till program som bara

racklar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...