zen-TAO Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Hej. Har en Minolta Dimage X digitalkamera. Jag ville föra över lite jul-bilder till datorn, men hur jag än gör fungerar det icke! Har en installations-cd (version 1.11), men den verkar bara "stödja" äldre OS och inte Vista home basic. Kör cdn och försöker installera QuickTime, men får felkod/error -2095. Har kört/installerat det andra på cdn, men trots detta fungerar det inte att ta fram bilderna i datorn. Kabeln är okey, kameran påslagen. Jag får vare sig upp den som enhet i "dator" eller någon annanstans. Detta är mycket frustrerande. Jag hörde att man kunde "lura" datorn i och med att kameran/cdn endast verkar stödja äldre OS, genom att ändra Kompabilitetsläget till XP, men inte heller detta fungerar. Förutom att slänga ut kameran/cdn genom fönstret...:-) Finns det någon lösning på detta problem? Tack på förhand för er hjälp!!! zentao Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts