Gå till innehåll

Min doktorsavhandling om WIN7.


Kent

Recommended Posts

Rapport till eftervärlden av Win7-beta - tar den korta versionen:

Installen gick fort.. en kvart.

Den hitta alla "grund-drivers" utom SM-bussen. (En 1 mer än Vista fixa.)

Denna drive hämta win7 från m-korts-skivan, snällt och fint, den fick välja själv.

Det var en "Intel family drive" bakom den SM-bussen som fattades.

NÄR denna drive kom in krasha "printer-spool" till min skrivare, det där gamla

tjatet om att man skall stänga av/och starta "spool". Detta gick inte på några sätt.

Då backa jag systemet, SM-bussen blev blottad igen.. men skrivarna fungera igen.

Däremellan prova jag lite olika ting som både funka å inte funka.

Senare bestämde jag mej att testa Norton 2009, denna påstod då hitta "Sonar" på en seriös sajt.

Lite senare ville Norton skriva till mitt operativ, vilket jag givetvis neka den - då krascha IE8'an.

IE8'an krascha hela tiden dock ändå, men inte så som när Norton käka upp den.

Detta problem gick inte att "backa" bort.

Media med kvällsblaskor har betygsatt Win7 som "revolution", då undrar jag vilken version dom testat med?!

Själv kan jag inte ge den nåt betyg, då det är för tidigt än, men jag såg en lite mer komplett "Vista",

jag är fortfarande förvånad över att deras menyer ser ut som reklamblad.. typ: "Titta på våra tema också"

Detta lilla test gjordes på en ny fullt kompatibel noname burk, med den nödvändigaste h-varan som krävs. Inget lull-lull.

Jag har iaf. lämnat min feedback till MS, som tack för lånet. Idag är jag tillbaka till mina Vista/XP -burkar.

Om nån villl köpa skivan (1kr) med serial, så är det 117 dagar kvar. Passa på nu, imorrn är det bara 116 kvar ;)

kent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cool review men testa nått simplare antivirus än Norton... Typ avira, avg, nod :) Norton ska integrera så mycket i Windows och det kan gå åt skogen speciellt i en första beta version...

btw, har inte 1kr men kan ja skicka en pantburk ?

PET_1KR(2).jpg

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cool review men testa nått simplare antivirus än Norton... Typ avira, avg, nod :)

Norton ska integrera så mycket i Windows och det kan gå åt skogen speciellt i en första beta version...

Jodå, jag testade en två versioner gammal kaspersky.. (7.0) den rullade fint.

Men jag har följt norton på varje ny version dom släppt, så jag var nyfiken på denna nya "sensationella 2009".

Norton är grymt duktiga på marknadsföring och lobbying..

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HeHe, är inte förvånad alls.

Norton är i mina ögon olågiskt så det förslår.

Jag är den där, familjens, vännernas o de bekantas allt i allo IT speciallist, de dom behövt mest hjälp med genom alla åren har varit att få bort (no)rton från deras system då de ALDRIG har fungerat korrekt en enda gång. :blink:

/Homie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...