Gå till innehåll

Kontrollpanelen kracshar


Bingobongo

Recommended Posts

När jag öppnar kontrollpanelen så får jag först upp den, men sen kraschar den nästan direkt och jag får upp Windows standard fråga om jag vill skicka felrapport till windows... Men när jag öppnar kontrollpanelen andra gången då går det bra....

Någon som vet något om detta, jag tycker att min pc är slö och när jag spelar poker samtidigt som jag tex kör internet explorer och windows mediaplayer, kan pokerclienten hänga sig allt mellan några sekunder till flera (2-4) minuter och det händer att pokerclienten (Microgaming heter klienten bla Unibet) hänger sig även när jag inte har andra program igång...

Det tar även ofta flera minuter att öppna program speciellt om man har lite bråttom och klickar igång flera program samtidigt

Tack på förhand // PAtrik

Kör Windows XP på en stationär dell Dimension 8250 ca 5 - 6 år gammal, kanske 7 till och med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda gången jag upplevt att kontrollpanelen kraschat har varit ett fel på en nvidia drivrutin, vilken gjorde att när "nvidia" ikonen i kontrollpanelen laddades så kraschade den.

Testa med tweakUI och prova inaktivera kontrollpanelstilägg, och se om någon kombination kan lösa ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...