vajlent Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Laddade ner och installerade dessa idag till mitt 8600GT kort. Men märkte en skum sak efter omstart, DirectX verisonen... Någon annan som har likadant? Det ska väl i alla fall vara version 10. Så va det på förra versionen och jag har inte ändrat något, bara uppdaterat drivarna!? Quote
si3rra Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 vad säger dxdiag då? start -> kör -> dxdiag Quote
vajlent Posted January 22, 2009 Author Posted January 22, 2009 vad säger dxdiag då? start -> kör -> dxdiag Oj, där ser det ut så här: Quote
si3rra Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 vet inte hur eller vart du fått den där rutan som säger 8.1 ifrån, min ser ut så här WinVista x64. iofs något förvirrande att den är på svenska när jag kör engelska forceware.! edit: kört DriveSweeper och installerat om min nvidia drivers, men får samma ruta som på bilden nedan (fast nu på korrekt språk engelska) Quote
vajlent Posted January 23, 2009 Author Posted January 23, 2009 Ja det verkar vara lite skumt med denna update på många sätt. Dock flyter allt på som det ska. Jag ska testa avinstallera via device manager & köra in på nytt & se om det blir rätt, eller ändras. Quote
si3rra Posted January 23, 2009 Posted January 23, 2009 prova avinstallera drivern, avinstallera Via Lägg till / ta bort program sen starta upp i felsäkert läge, och kör Drive Sweeper ((bifogad)) för att städa bort alla nvidiafiler (kör den minst 2 gånger). och sen starta upp datorn med urdragen nätverkskabel (så den inte installerar drivers från Microsoft automatiskt) installera 181.xx starta om så borde du ha helt nya och fräsha drivers Quote
vajlent Posted January 23, 2009 Author Posted January 23, 2009 Ska jag ta bort både den som heter NVIDIA Drivers & NVIDIA PhysX? Eller tas dom oxå bort när jag rensar i felsäkert läge? Quote
si3rra Posted January 23, 2009 Posted January 23, 2009 avinstallera dem först från lägg till / ta bort program Quote
Recommended Posts