Gå till innehåll

mapparna heter x32 eller x86 i slutet..


Byvander

Recommended Posts

Installerade W7 X64 i natt och började sen smått installera lite små program...

har gått bra hittills =)

Men upptäckte nu en sak i X64 an att alla program som ja installerar

döper sig till antingen x32 eller x86 i slutet ??? hur kommer detta sig??

för när jag hade W7 X32 an så hette mapparna "notmalt"

men visst inget som stör mig men ändå =)

// Byvander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag vet vad du menar. Man kan ju köra både 64 och 32-bitarsprogram på ditt Windows och det delar tydligen upp programmen i olika mappar "Program Files(x86)" och "Program Files", sen så heter 32-bitarsprogram *32 i aktivitetshanteraren. Är det detta du menar?

Jag tycker nog att det är lite onödigt att göra detta eftersom man tydligen klarade sig utan det i föregående versioner av Windows där man kunde köra både 16 och 32-bitarsprogram. Tycker det skulle vara bara en mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag vet vad du menar. Man kan ju köra både 64 och 32-bitarsprogram på ditt Windows och det delar tydligen upp programmen i olika mappar "Program Files(x86)" och "Program Files", sen så heter 32-bitarsprogram *32 i aktivitetshanteraren. Är det detta du menar?

Jag tycker nog att det är lite onödigt att göra detta eftersom man tydligen klarade sig utan det i föregående versioner av Windows där man kunde köra både 16 och 32-bitarsprogram. Tycker det skulle vara bara en mapp.

kan nog vara det, vet ej :D

Men strunt samma :D

bara om allt funkar som det ska så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du kör 64-bitarsversionen av Windows 7 (eller Vista) så installeras alla 64-bitarsprogrami "Program files" och alla 32-bitarsprogram i "Program files (x86)".

=

Man kan ju köra både 64 och 32-bitarsprogram på ditt Windows och det delar tydligen upp programmen i olika mappar "Program Files(x86)" och "Program Files"

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

=

;)

ok..... men upptäckte en sak nu när ja kollade lite "nogrant" på det :)

att ja har både en mapp som heter bara "program files" sen nedanför

den mappen har ja en mapp som heter "program files x86"

Kollade i dem båda och att det är installerade program i dem...

tex så har ja winamp i x86 mappen sen har ja eset smart security i den andra program files mappen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden är bara en enda stor missförståndsloop. Ni upprepar bara det jag sa först av allt. Din dator fungerar som den ska och allt är rätt. Sen så heter det "Program Files (x86)", inte "Program Files x86".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...