perbear Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Efter mycket tvekan har jag nu satt igång min hemmaserver och försöker lära mig så smått om det här nya, spännande området. Jag tror att den går bra så så ut i morse i alla fall. 1. Jag funderar nu på att installera Diskeeper 2009 för WHS men blir tveksam om VAR programmet skall installeras. Ska det ske på servern eller i en dator med konsolen? Och kan man då använda den till att defragmentera både servern och konsoldatorn? 2. Hur är det med add-ins? Det tycks som att en MacAfee och en spansktalande musik kommer automatisk med uppdateringarna men jag har för mig att det skall finnas andra intressanta add-ins. Var får man reda på vilka som finns? Om jag nu inte skulle vilja ha MacAfee som säkerhetspaket kan jag installera andra program och hur gör jag då? Installation som vanligt men plats på serverns hårddisk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted March 20, 2009 Author Share Posted March 20, 2009 www.wegoserved.co.uk är ett mycket bra ställa att få mer information om WHS. Där har man beskrivit flera tillägg, t.ex. just nu med e-post server. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts