__087 Posted February 13, 2009 Posted February 13, 2009 Hej, som min rubrik lyder så kan jag inte förhandsgranska en php fil i min webbläsare. När jag skapar en i t.ex dreamweaver och sen sparar den så öppnas det bara i dreamweaver, om jag då ändrar och väljer att den ska startas i internet explorer 7 så får jag upp "öppna" eller "Spara". Hur löser jag detta problem? Mvh// __087 Quote
Guest al6 Posted February 13, 2009 Posted February 13, 2009 PHP måste utvärderas till HTML av en PHP-tolk innan man kan visa den i en webbläsare. Med andra ord måste du köra PHP-filen genom en server med stöd för PHP, antingen lokalt eller över internet. Quote
__087 Posted February 13, 2009 Author Posted February 13, 2009 PHP måste utvärderas till HTML av en PHP-tolk innan man kan visa den i en webbläsare. Med andra ord måste du köra PHP-filen genom en server med stöd för PHP, antingen lokalt eller över internet. ok men om ja t.ex skulle pröva med xampp server program skulle de funka alltså? Quote
__087 Posted February 13, 2009 Author Posted February 13, 2009 Precis. okej, då får ja tacka så mycket för hjälpen Quote
Recommended Posts