Gå till innehåll

Alla dessa wannabies...


Gäst al6

Recommended Posts

Mitt inlägg är simpelt och snabbt; jag stör mig sjukt mycket på alla dessa wannabies som viftar med sin nyvunna kunskap om programmering men använder det helt fel, inklusive min egen lärare i skolan:

Man skriver att någonting == någonting för att verka h4xx0rz, när man i själva verket gör helt jävla fel. Dem vill säga att någonting är någonting, och använder då två =-tecken, vilket är vad man gör innom programmering. Dock är missen alla gör att == är operatorn för jämförelse, inte tilldeling.

någonting == någonting betyder i programmering "är någonting, någonting?"

någonting = någonting betyder i programmering "någonting är någonting!"

== är alltså en fråga medan = är ett svar. Då förs vi tillbaka till början; varför i hela friden tar man till programmering när man skriver svenska, när det egentligen är fel och egentligen ska vara det vanliga =-tecknet, vilket har exakt samma betydelse som inom matten!? Varför inte skriva ordet "är" istället för att göra bort sig genom att leka programmeringsguru när man gör helt fel?

någonting == någonting är ett uttryck som utvärderas till en boolean, som inte kan ändras, i värsta fall skriver man:

(någonting == någonting) = true, vilket även det är helt jävla fel eftersom vi inte kan låta ett uttryck tilldelas något värde (vore som att skriva 1 = 4, vilket är helt fel). Fjantiga wannabies som inte kan det mest fundamentala...

Mitt ord är sagt och jag tror inte det blir så mycket liv om denna tråden men ni kan ju kommentera om ni vill men jag kräver inte det precis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Hittade en idiotisk kommentar som exempel.

VS 2010 == VS 1998(a.k.a. VS 6.0) or worse

M$ have to face it: they bloated VS with useless features that will make it less attractive than their 1998 offering.

Since 1998 VS has been on a downhill and M$ follows the same trajectory.

Get ready to see M$ in line at the White House for a bailout!

And it will happen very soon...by the time Bush leaves office.

Posted by: Linux Geek Posted on: 09/29/08

Älskar att idioten är en linuxfanatiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till

Lenny == Debian stable

Postat 14 februari 2009 @ 23:40 av kristian

Denna helg släpps nästa version av Debian stable, dvs gamla Debian testing (lenny).

http://blog.ganneff.de/blog/2009/02/14/lenny-release.html

Det jag menar är bara att det är väldigt fjantigt och helt fel; typ som att gå i linne och spänna musklerna när man är helt jävla benig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
En till

Det jag menar är bara att det är väldigt fjantigt och helt fel; typ som att gå i linne och spänna musklerna när man är helt jävla benig.

Dessa förbannade wannabees.............

Du skulle sett MIG när jag var programmerare.

Jag var inte ens en wannabee. :D:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ännu en, som lever på IDGs forum:

SNA==Silly Network Architecture. Skall en nätverkskille kunna något är det ATM, då talar vi kapabla nätverk.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...