Gå till innehåll

Systemegenskaper (system.cpl) startar inte!


Håkan A

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem. När jag ska starta upp systemegenskaper (sysdm.cpl) för att ändra arbetsgrupp i nätverket så startar det inte. Inga felmeddelande kommer upp. Det händer ingenting.

Märkte också alldeles nyss att jag inte får upp "Lokala användare och grupper" i Datorhantering (Lokal).

Någon som har några goda råd och tips på vad det kan vara för problem? Har försökt att fixa det själv i flera veckor men inte lyckats lösa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Har löst problemet själv. Använde den gamla användarhanteraren från windows 2000 (control userpasswords2) och såg att min user inte låg i gruppen "Administratörer" utan i gruppen "Användare av felsökningsprogram". Ändrade till Administratörer och vips, så funkade allt som jag ville. Denna lösning avhjälpte också problem på min kära frus dator. Tipset att använda den användarhanteraren kom från 101 lösningar på 101 vanliga problem.

Hej!

Jag har ett problem. När jag ska starta upp systemegenskaper (sysdm.cpl) för att ändra arbetsgrupp i nätverket så startar det inte. Inga felmeddelande kommer upp. Det händer ingenting.

Märkte också alldeles nyss att jag inte får upp "Lokala användare och grupper" i Datorhantering (Lokal).

Någon som har några goda råd och tips på vad det kan vara för problem? Har försökt att fixa det själv i flera veckor men inte lyckats lösa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...